motorhoming! – Prince Albert National Park (Waskesiu, SK)

Marlies WobbenSaskatchewan - Regina RegioLeave a Comment

Een beetje laat, maar hier de update van onze trip naar Waskesiu, bijna 4 weken geleden!

» fotoalbum 2009/0826 ~ Motorhoming! Waskesiu, SK

woensdag 26 augustus

Het hele jaar vertelde ‘iedereen’ ons al dat we naar het noorden naar Waskesiu moesten gaan. Dus eindelijk deden we dat! Het is voor ons zo’n 6 uur rijden met de camper, plus we stopten bij het kruispunt met de 16 om te tanken en de benen te strekken, en we bezochten Caroline heel even in Prince Albert. Tegen 8 uur kwamen we in Waskesiu aan, net voor de schemer. We werden meteen verliefd. Mensen bleven zeggen dat het er zo mooi is, maar niemand zei dat het ZO mooi is! Zelfs de camping voor lange caravans die op Google Earth uitziet als een parkeerplaats met maar weinig bomen, is prachtig! Sommige delen zijn erg open, maar we zochten een plek uit met meer bomen en staan tussen hoge naaldbomen, en aangrenzend zijn bomen en struiken. In de schemer liepen we naar het meer, net op tijd voor wat post-zonsondergang foto’s. Verbluffende kleuren!!! We liepen naar het dorp over het pad voor prachtige cabins aan het meer door, goed uitkijkend voor wildlife (elk en zwarte beren zijn vaak te gast) om verrassingsontmoetingen te vermijden. We bezochten de winkel en liepen terug over de gewone weg. We moesten een flink stuk van de Trailer Park camping over om bij onze plek te komen, en het was onvermijdelijk om door wat donkere stukken te lopen. We bleven praten om mogelijke dieren te laten weten dat we er waren, maar toch liepen we bijna letterlijk tegen een elk op in het donkerste stuk!! Ze was maar een paar meter van me af toen ik haar opmerkte aan de linkerkant van het pad, dus ik schrok en deinste terug achter een picknicktafel aan de rechterkant. Maar ze was niet verstoord door ons, dus ze bleef grazen en we liepen met een boog om haar heen om naar onze camper te lopen zonder verdere verrassingen. Niet de slimste zet om in het donker daar rond te lopen, maar het was de wandeling wel waard na 6 uur rijden 🙂

donderdag 27 augustus

Deels bewolkt en niet zo warm als ze gemeld hadden, maar toch nog lekker om naar het dorp te fietsen na het ontbijt. We namen weer het pad voor de cabins aan het meer (wow…) en hadden een latte bij de Beach House. ’s Middags bleven we op de camping. We mochten naar een meer bebost gedeelte van de camping dat je alleen voor RV’s tot 27′ kon reserveren, als we een plek zouden zien waar we in zouden passen. Het was een mooi gedeelte, en we zagen ook wel plekken waar we best in zouden kunnen, maar we zijn eigenlijk wel blij met het meer open gedeelte (meer te zien), dus we blijven staan. In de struiken bij onze camper heb ik vandaag al een hert gezien!
Voor het eten gingen we naar de Asian House in het dorp, waar we ook herten gezien hebben en daarna gingen we naar de golfbaan. We waren maar in een klein gedeelte daarvan, maar daar zagen we herten en elk samen (beide moeders met hun nazaten). We bleven op een afstand toen we om hun heen gingen, maar op een gegeven moment kwamen de kleine herten beide onze kant op en passeerden ons op heel korte afstand. Gewoon fantastisch. We verlieten de golfbaan weer om een ijsje te kopen en de zonsondergang te gaan kijken op de pier bij het strand! Daarna gingen we terug naar de camping en keken een film.

vrijdag 28 augustus

We liepen naar het winkeltje bij het cabin park op de hoofdweg om wat verse broodjes voor het ontbijt te halen (nou ja verpakte dan) en bleven een tijdje op de camping, waar weer herten langs kwamen lopen. Later in de middag besloten we om een stukje te gaan rijden. We namen de route langs de noordkant van het meer, de Kingsmere Road. Een goed onderhouden grindweg waar je vaak wildlife kunt zien, maar wij zagen niks (misschien omdat het midden op de dag was). Toch een mooie rit hoor! We stopten bij de Waskesiu rivier, het Waskesiu haventje en het Hanging Heart haventje.
’s Avonds aten we in het dorp en fietsten we daarna naar de golfbaan. Dit keer vonden we de elk kudde incl. de stier! Toen we de golfbaan verlieten, zagen we nog de prachtige kleuren net na de zonsondergang – ik geloof niet dat we die ooit zo mooi hebben gezien als in Waskesiu!

zaterdag 29 augustus

’s Morgens liepen er, alweer, herten langs! We werden ook vermaakt door spelende eekhoorntjes, dus er was geen tekort aan wildlife. Zelfs wildlife wat je niet wilt: muggen. We moesten royaal sprayen en elke twee uur om te voorkomen dat je door kuddes van deze beestjes aangevallen werd. Ik heb zelfs de katten af en toe bespoten, ik wilde ook niet dat zij een boel muggebeten zouden krijgen in het gezicht of zo.
’s Middags fietsten we nog rond op de campings (Trailer Park, en Beaver Glen die wat dieper in het bos ligt) en naar het dorp. Tijd voor wat laatste foto’s en een BBQ op de camping. En alweer, zucht, liepen er herten langs! De katten vonden het wel boeiend 😉

zondag 30 augustus

We namen de mooie pittoreske weg uit het park (zagen weer geen wildlife) en vervolgden onze weg naar huis op de 2. We bezochten Astrid’s familie in Wakaw en hadden daar een relaxte pauze. De rest van de weg terug leek erg lang, we aten bij de kruising met de 16 en rond 8 uur waren we eindelijk thuis. Een lange rit… maar zeer de moeite waard!

Trailer Park Campground, Waskesiu, Prince Albert National Park

Pull through plaatsen (27’+ kunnen alleen op deze camping reserveren) op gras, deels heel open, deels met grote naaldbomen. De minst natuurlijke camping (Beaver Glen ligt in een tamelijk dicht bos), maar nog altijd erg mooi en het dichtst bij het dorp. Er is echter ook een deel wat meer in het bos ligt, met kleinere plaatsen (baaitjes) en meer afgeschermd. Omgeven door bosjes en bomen, en cabins en bomen (overal waar je kijkt in het dorp zijn veel bomen…). Regelmatig bezocht door herten en soms elk en zwarte beren. We hadden een full hook up voor $34 en een National Parks pas is nodig. Het Service Centre was modern genoeg en schoon, heerlijk! Eén van 2 nationale parken in SK, en het mooiste SK park wat wij gezien hebben!!

familiebezoek Rockies / Regina fotoalbums online!